Analyse Tijd: Van 8u p/m naar 0u
Resultaat: Wekelijkse groei-kansen benut
Workflow: Van inzicht naar directe uitvoering
Wat betekent een daling in het websiteverkeer? Welke zoekwoorden laten kansen liggen? Waarom haken bezoekers massaal af op een bepaalde pagina? Het beantwoorden van deze vragen kost een marketingmanager of ondernemer uren per week. Het gevolg is dat de data vaak ongebruikt blijft. Waardevolle inzichten worden gemist en kansen om de website en de online vindbaarheid te verbeteren, blijven liggen. Het is een bekend probleem: bedrijven verdrinken in de data, maar snakken naar duidelijke actiepunten.
De meeste bedrijven hebben hun website volgehangen met krachtige analysetools. Google Analytics meet het verkeer, Google Search Console houdt de zoekwoorden bij en Hotjar filmt hoe bezoekers zich gedragen. De data is er dus in overvloed. Het echte probleem? Niemand heeft de tijd of de specialistische kennis om al die verschillende bronnen te combineren en er heldere, bruikbare conclusies uit te trekken.
Wij hebben een geavanceerde AI-automatisering ontwikkeld die functioneert als een compleet, autonoom marketing intelligence team. Elke week doorloopt dit systeem een cyclus van analyse, advies en uitvoering. De automatisering bestaat uit een aantal gespecialiseerde AI-agents die naadloos samenwerken.
Het proces begint elke week automatisch. Eerst verzamelt de ‘Data Analist’-agent alle belangrijke cijfers uit Google Analytics over verschillende periodes. Hij signaleert opvallende trends, dalingen of pieken in het bezoekersgedrag. Tegelijkertijd duikt de ‘SEO Specialist’-agent in de data van tools als Google Search Console of Semrush. Deze agent rapporteert precies op welke zoekwoorden het bedrijf stijgt of daalt en waar nieuwe kansen liggen. Als derde analyseert de ‘UX Onderzoeker’-agent de data van Hotjar. Hij bestudeert de opgenomen sessies van websitebezoekers en identificeert knelpunten, zoals een onlogische navigatie of een punt waar veel mensen de site verlaten.
Deze drie rapporten worden vervolgens doorgestuurd naar het brein van de operatie: de ‘Strategie-agent’. Deze AI-agent legt de verbanden die een mens uren zouden kosten. Hij ziet bijvoorbeeld dat een belangrijk zoekwoord daalt in de zoekresultaten (input van de SEO-agent) en combineert dit met het inzicht dat bezoekers op de bijbehorende pagina snel afhaken (input van de UX-agent).
Op basis van deze gecombineerde analyse stelt de Strategie-agent een kort en krachtig marketingadvies op, dat wekelijks in je mail komt. Maar hier stopt het niet, want advies is pas waardevol als het wordt uitgevoerd. De agent identificeert niet alleen dat er een blog geschreven moet worden over een bepaald zoekwoord; hij geeft direct de opdracht aan een vijfde ‘Content Creator’-agent. Deze schrijft de geadviseerde, SEO-geoptimaliseerde blog en zet deze als concept klaar in het CMS van de website, zoals WordPress of Webflow.
Deze AI-automatisering doet meer dan tijd besparen; het creëert een wekelijkse motor voor continue, data-gedreven groei.
We gebruiken cookies om jouw ervaring soepel te laten verlopen en onze site beter te maken. Met toestemming kunnen we anonieme gegevens gebruiken om te verbeteren. Geen toestemming? Dan mis je misschien wat handige functies.