Team Heartbeats vroeg Vible om hulp om hun bedrijf online in de markt te zetten. In de zomer van 2019 heeft een team enthousiastelingen de Business Mastery van Tony Robbins gewonnen. Daar moesten ze in een paar dagen een bedrijf opzetten. Zo is Team Heartbeats geboren.
Ze wisten hoe ze het bedrijf offline moesten vermarkten, alleen hadden ze geen idee hoe ze de doelgroep konden bereiken in de digitale wereld. Ze wilden met een vliegende start beginnen en daarom schakelden ze Vible in.
Het eerste wat ons opviel? Team Heartbeats heeft een sterke identiteit met een missie waar ze in geloven. Ze hebben een passie voor wat ze doen en deze ‘energie’ - van de toen nog start-up - is wat de organisatie zo uniek maakt. Ze zijn anders dan hun concurrenten en deze persoonlijkheid is dan ook gelijk het unqiue selling point van Team Heartbeats. Het is daarom van belang om deze identiteit zo sterk mogelijk te representeren richting de doelgroep.
De uiteindelijke oplossing was een creatieve partnerschap. Zo was het onze taak om de unieke identiteit van Team Heartbeats (online) vorm te geven en de organisatie volledig te ontzorgen van alle ontwerp behoeftes. Op de dag van vandaag zijn we nog steeds de creatieve partner van Team Heartbeats en blijven we meedenken, om hun online zichtbaarheid te vergroten. Want klaar dat zijn we nooit. Van het ontwikkelen van een huisstijl tot de social media bijhouden, we ontzorgen team Heartbeats volledig zodat zij zich kunnen focussen op wat telt: ‘Mensen veerkrachtig maken.’
We begonnen bij stap 1: het bouwen van een unieke visuele persoonlijkheid, die uitstraalt waar Team Heartbeats voor staat. In een open gesprek zijn we gaan brainstormen over wat deze huisstijl inhoudt. Pas toen de essentie duidelijk was zijn we gaan bouwen.
Bij Team Heartbeats staat het hart van de mens centraal. Ze geloven dat, om de mooiere wereld van morgen te creëren, mensen vanuit hun hart moeten leven. Anderzijds, werken ze met op maat gemaakte trajecten waarbij je naar een doel toe werkt. Het logo verbindt de symboliek van deze twee werelden door de combinatie van een hart en een pinpoint. De primaire kleur van het logo gaat van licht rood naar donker, om de speelsheid en beweging te visueleren van de organisatie. Tenslotte, is de slogan ‘unlock your potential’ de kern van wat Team Heartbeats doet.
Voor de huisstijl is een kleurenpalet gemaakt van vijf kleuren voor alle uitingen. Elke kleur symboliseert een gevoel dat Team Heartbeats wilt uitstralen. Ook de typografie wekt een bepaald gevoel: het hoofdlettertype ‘schreeuwt’ om aandacht (wat de organisatie wilt uitstralen). Voor het ondersteunende lettertype is juist een duidelijke stijl gekozen die goed leesbaar is. Zo combineren we schreeuwen naar aandacht met de zakelijke wereld van duidelijkheid.
Beeld wekt emotie. Fotografie dat matcht met de persoonlijkheid van een organisatie kan niet ontbreken bij een authentieke huisstijl. Daarom hebben we foto’s laten maken die de emotie van de verschillende kernwaarden van de organisatie uitstralen. Deze kunnen vervolgens gebruikt worden voor zowel offline en online uitingen.
“Betrouwbare, goede partij die met een enorme dosis inspiratie en creatie mij heeft geholpen bij websites, logo's, ontwerp van promomateriaal en nog veel meer. Een aanrader!
Omdat we de creatieve partner zijn van Team Heartbeats blijven we continue ontwikkelen. Vooral als het aankomt op de website van de organisatie. Het is van belang dat de website meegroeit met de organisatie.
Inmiddels, heeft de website verschillende veranderingen doorgemaakt, net zoals Team Heartbeats zelf. De doelgroep en het aanbod van de organisatie is meerdere keren veranderd. Hierdoor is het maken van een website niet een eenmalig project, maar een proces van groei.
Aan de hand van analyse en gebruikerservaring leren we door de tijd heen de websitebezoeker steeds beter kennen. Met deze informatie ontwikkelen we de website en geven we advies over de inhoud. Op dit moment is er veel informatie te vinden op de website en is onze focus om deze informatie zo goed mogelijk te structureren, zodat de websitebezoeker makkelijk vindt wat hij of zij zoekt.
En toen kwam corona …. Team Heartbeats had een probleem: de coronapandemie zorgde ervoor dat live trainingen niet meer mogelijk waren. Samen zijn we met een oplossing gekomen en hebben we een online leeromgeving gebouwd om mensen ‘online’ veerkrachtiger te maken.
De online leeromgeving van Team Heartbeats bevat verschillende online trainingen die mensen makkelijk vanuit thuis kunnen volgen. Zo deelt de organisatie hun kennis met de digitale wereld terwijl ze er een passief inkomen aan over houden: WIN/WIN.
Met een betaal- en registratiesysteem kunnen klanten zonder problemen hun bestelling veilig afrekenen met iDeal en inloggen. Team Heartbeats regelt de inhoud op het platform en wij zorgen ervoor dat alles makkelijk en functioneel werkt. Dat is nog eens samenwerken.
“Betrouwbare, goede partij die met een enorme dosis inspiratie en creatie mij heeft geholpen bij websites, logo's, ontwerp van promomateriaal en nog veel meer. Een aanrader!
Toen Team Heartbeats bij ons kwam aankloppen werd er nog niets gedaan aan online marketing, om de online zichtbaarheid te vergroten. Als creatieve partner ontzorgen we het team van alle online marketing zodat zij zich bezig kunnen houden met waar ze het beste in zijn.
Van het schrijven van content in de taal (tone of voice) van Team Hearthbeats, tot het managen van de socialmediakanalen: we nemen alles over wat nodig is om een sterke online-identiteit neer te zetten. De socialmediakanalen dienen als een inspiratie platform waarin de energie van Team Heartbeats leidend is.
Samen hebben we een strategie uitgedacht hoe we de doelgroep het beste kunnen bereiken, op het gebied van online marketing. Hierbij nemen we de hele klantreis door. Denk aan een strategisch plan voor advertenties, social media bijhouden en manieren om contactgegevens te verzamelen.
We maken grafisch ontwerp simpel: we doen alles vormgeven wat Team Heartbeats nodig heeft, zowel offline en online. We weten hoe we designs ontwerpen die de boodschap overbrengen van de organisatie.
Telkens nemen we de huisstijl van Team Heartbeats volledig over in alle ontwerpen zodat dit naadloos aansluit op elkaar. Zo maken we in eigen stijl de unieke boodschap duidelijk van de organisatie. Denk aan posters/flyers, banners, E-books, illustraties, presentaties, noem maar op. Geen templates maar volledige creatieve vrijheid.
Zodra Team Heartbeats een offline design nodig heeft, laten we dit printen in de gewenste afmeting en sturen we dat naar de locatie wanneer het nodig is. Makkelijker kunnen we het niet maken.